‘den følelse dér’ – Af gæsteblogger Kasper No Behrens – Venice producer

kasper_no_behrensKære Venice,

Her på falderebet er jeg jo nok nødt til at knytte et par ord til jer og den store dag, der nu står foran os. Jeg har det som en far, der – rømmende, svedende og kindblussende – forsøger at fremstamme et par bevingede ord ved sin søns konfirmation. Men det er også fordi der ikke rigtig findes ord, der beskriver hvad dette album egentlig er materialiseringen af, af oplevelser, følelser, hårdt arbejde, identitetsdannelse, pubertet, seksuel debut, første brandert, poesi for livet og … rock.

Jeg har kendt jer i lang tid, og sammen har vi været rigtig mange bumpede stier igennem for at komme hertil.

I var drenge dengang og det var jeg næsten også… Det var før 9-11, iPod og såvel Peter som hele familien Sommer.

I er øst, vest, himmel og helvede og frem for alt fire vidt forskellige brikker i et vanskeligt puslespil, som overrasker ved pludselig at gå op for næsen af én. Og det er der efterhånden – og heldigvis – en del der har oplevet… Men jeg var den første! Det kan nemlig ske på 4. dagen i studiet, hvor alle er trætte, modløse og desillusionerede omkring projektet. Så er det som om taget åbner sig og Gud skinner sit lys lige ned i hovederne på os og intet, intet er umuligt. Det kan også ske på en latterlig scene på Fyn. Man har måske stået og overvejet lidt, hvad fanden det var man egentlig ville med alt det her og oveni købet skullet lægge øre til det ene lorteband efter det andet på én eller anden provinsiel dødssejler af en festival, bemandet med et crew af drenge, der var ansat til at udføre mænds arbejde. Så går I derop… og pludselig sker det… den følelse dér.

Det er følelsen af første gang jeg hørte jer. Følelsen som overbeviste mig om jeres format. Et format, jeg fik lyst til at hjælpe jer med at udfolde, for tænk hvis det gik tabt og jeg skulle begræde det resten af mine dage. Om man så skulle igennem 100 koncerter og albums med Venice før det guddommelige swing og den spektakulære helhed åbenbarede sig for én, så ville det være dét værd og jeg ville ikke fortryde et sekund. Men sagen er den, mænd, at I konstant og altid bærer det lys i og omkring jer. Et lys, der kan være kraftigere i nogle gyldne øjeblikke end i andre, men trods alt et lys som kun I har, og som enhver må stoppe op og undre sig over, hvor kommer fra. I har haft det altid, og det er jeres til evigt eje. Det var dét lys jeg så dengang og det er det lys, der stadig skinner.

Til sidst vil jeg ønske os alle sammen tillykke med debut-albummet ’Sober’ og glæde mig som en syngende, skrålende brunstig gondolier, der er lige ved at sætte sin ny gondol til søs for at begive sig ned ad Venedigs kanaler med en ung, smuk madonna, til vi atter skal være sammen.

(Tænk at jeg nogensinde skulle få over mine læber, at jeg glæder mig til dunsten af prut i jeres øvelokale!).

Kasper No Behrens, producer

Denne uges gæsteblogger er Venice producer Kasper No Behrens. Ud over at være producer er Kasper en del af det anmelderroste band Salem (I kicked the dog, The Anatomy of Pain, From the Riverbank, Nord, The Rest of the West).

Website – House of Salem

5 kommentarer

  1. […] Producer Kasper No Behrens om Venices debutalbum, Sober — https://venicesober.wordpress.com/2009/04/25/kasper_no_behrens/ […]

  2. http://tinyurl.com/d7yhod

  3. Flotte ord fra en flot mand…

    Tak for sidst 🙂

    Break

    Mark, Venice


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Skriv et svar

