Gæsteblogger Dennis Mejdal – “There’s nothing like ripping that plastic wrap of the first copy of your first album”

Dennis MejdalÉn af de bedste følelser i verden – som musiker – er når man i lang tid har knoklet, nørklet, fortrudt, nørklet noget mere, endelig sidder med fingeren på send mail, for det betyder at om lidt kan man ikke ombestemme sig, om lidt er alle diskussionerne definitive, om lidt er ens album på vej i tryk et sted i ude i den store verden, for efter at komme tilbage til… ja, hvor kommer den egentlig tilbage til? Og det er her følelsen topper send følelsen, for når man endelig står med det færdige produkt i hånden, se det er en oplevelse man husker.

Min “åbning” af mit første eksemplar af mit første album, var efter et telefonopkald fra min pladeselskabsmand; “nu er den her, skal vi mødes”, mit svar; “jeg kommer”. 10 minutter efter står jeg af cyklen på Frederiksberg, ringer på, og “my label guy”/”the head poncho” kommer ned, og vi går om til hans parkerede bil i en gyde, han åbner bagsmækken, og deri står der 20 kasser med min helt egen plade. Jeg får en kasse stukket i hånden, jeg åbner og tager et eksemplar op, og med lidt nørklen får jeg åbnet den svære plastik wrap, der åbenbart skal være på digipak udgivelser. Smilet – det fjogede I kender nok – har svært ved at fortage sig, endelig er den her, and there ain’t a God damn thing I can do about it…. hey, kan vi ikke få lavet rækkefølgen om? Nope, this is Signed, Sealed, Delivered, and mine….!!! Jeg takker min plademand for at være med til at gi’ mig min helt egen udgivelse, og gi’r ham fluks en flaske vin fra min taske (har man ikke altid det på sig!?). Jeg cykler hjem, lettere beruset, som om jeg havde drukket flasken, men dette er vist det man kalder for en natural high.

Så drenge, nu har i trykket på send knappen, nu er der bare tilbage at stå med den forbandede plastic wrap på jeres første fuldlængde udgivelse – happy opening!!!

And keep up the good blogging.

I Am Marshal aka Dennis Mejdal

Denne uges gæsteblogger Dennis Mejdal udgav i januar 2008 sit første soloalbum ’Grow Little Acorn, Grow’. Ved siden af sin musikalske karriere er Dennis manden bag VEGAs grafiske udtryk, og er desuden vært og initiativtager til den populære singer/songwriter-institution Klub Mini VEGA.

Dennis Mejdal –
Myspace

Itunes

dennis-cover

7 kommentarer

  1. […] Dennis Mejdal / I Am Marshal gaester Venices blog. […]

  2. Hej Dennis, min kaerste uaegte bror!

    Godt at se dig online! Meget fin blogpost — jeg var med ude og kigge ned i bagagerummet paa de dersens magiske nye cd’er. I min spaede ungdom fiflede jeg lidt med elektronisk musik / abstakt hiphop og naaede med paa et compilations. Men en fuldlaengde udgivelse blev det aldrig til!

    Jeg synes nu stadig, at du skulle have laant Techi Forla-navnet, det lugter saa godt af Americana.. Men det er en anden sag! Ellers ryger det bare til en vaskemaskineproducent…

    Smaa mennesker, der spiser ved smaa borde-hilsener herfra!

    Kasper

  3. Irriterende, man ikke kan redigere kommentarer…

  4. Hey Dennis,

    Super coolt indlæg – tak for det. Og ganske relevant, må man sige.

    Jeg kender så afgjort følelsen, du så fint beskriver!

    For blot14 dage siden cyklede jeg afsted med masteren til vores debut plade under armen: Nu skulle den i trykken! Faktisk stoppede jeg halvvejs og ringede til både producer og band, da jeg pludselig blev i tvivl, om det var den rette intro!! Efter lidt beroligelse fra resten af bandet kom den dog afsted… Mærkelig fornemmelse at give slip på den! Men for satan, hvor jeg glæder mig til at se den “rigtigt” fra tryk. Det må kræve et blog-indlæg…

    Det kan ikke vare mange dage, før jeg står med den i hånden!

    //
    Morten, Venice

  5. […] som helst. Hvis forventningerne ikke var høje nok i forvejen, så har Dennis (hvis muligt) med sit gæsteblogindlæg sat forventningerne endnu et hak i vejret. Hvis folk derude stadig skulle være i tvivl, så […]

  6. Har I planer om flere gæstebloggere?

  7. […] og den er alt, hvad vi kunne have håbet på. Mens jeg hev den første cd op af papkassen kørte Dennis’s blogindlæg i baghovedet på mig og der var skræmmende mange ligheder i forhold til det scenarium der […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Skriv et svar

