‘Venice uden for pressemeddelelsen’ af Morten Kistrup

Morten Kistrup fra Venice

Blogging! Ja, jeg må begynde med at krybe til korset: Jeg anede simpelthen ikke, hvad begrebet indebar, før for nylig. Og nu sidder jeg her med læsebrillerne på foran computeren – ikke særlig rock-agtigt… Nå, men så må man jo gå metodisk til værks: Hvad er blogging? (dette er mest for min egen skyld, da jeg antager, at læseren er fuldt ud klar over dette, eftersom du har fundet vej herind).

Blogging (definition): ”En blog er en hjemmeside, som opdateres jævnligt med korte tekster (kaldet indlæg eller poster), som regel med den til enhver tid nyeste øverst. Indholdet kan variere fra det personligt dagbogsagtige til det politisk debatterende eller tematiske. En person, der skriver/redigerer en blog, kaldes en blogger. Bloggere plejer at skrive med nogenlunde faste intervaller; tit om sit liv, men det kan også handle om et bestemt emne” (http://da.wikipedia.org/wiki/Blog)

Så blev man det klogere! Jeg er altså kommet på arbejde, da jeg har i sinde at opdatere bloggen jævnligt. Jeg går ud fra at dette ”indlæg” kommer øverst på vores side, eftersom det er det første. Jeg er blevet ”blogger” – og sidst, men ikke mindst emnet: Bandet Venice. For det er jo det, jeg skal skrive om.

Undertegnede er sanger i det danske band Venice og historien her er ganske enkel: Vi har tænkt os at anvende ”blogging-mediet” i forbindelse med udgivelsen af vores debut-album. Hensigten er, at interesserede (hvis der skulle være sådanne derude) kan følge med i processen indefra op til pladens release (forventet ultimo april 2009): Hvad leder op til en pladeudgivelse? Hvad mener musikerne? Hvordan bliver projekt Venice forklaret udenom pressemeddelelser etc.??

Status: Pladen med navnet ”SOBER” inkluderer i alt 11 tracks. Den er i skrivende stund færdigindspillet, mixet og har netop været igennem en mastering af Johnny Stage (Sort sol, red.) og vores fantastiske producer Kasper No Behrens (Salem, Monopol og Portland, red.). Sidstnævnte har været med på sidelinien ligeså længe, jeg kan huske og førstnævnte er et nyt og kærligt bekendtskab! Vores dygtige og trofaste fotograf Mads Teglers (S magazine, red.) & artwork-designer-manden Stefan Mylleager har netop lagt sidste hånd på coveret – efter endnu en omgang korrektur fra musikerne. Vi er alle super glade for produktet – som skulle være i trykken inden for blot en håndfuld dage – og glæder os til at dele det med alle jer andre!

Bandet består af 4 mænd med vidt forskellige leveveje (stud.psych, tømrer, automekaniker & produktionschef), men med det tilfælles, at vi alle er opvokset i forstaden Gladsaxe uden for København, hvor vi i vores ungdom bedrog tiden med at spille i det efterhånden 10 år gamle band. Og hvad er Venice så? Der må de andre drenge hjælpe mig lidt, men vi er ude i noget ’organisk post-Britpop med et tvist af glamrock’. Så har jeg ikke sagt for meget. Eller har jeg?

…Og nu har jeg allerede bevæget mig uden for definitionen af ”blogging”. Et KORT indlæg, tak.

Bedre held næste gang! Men nu kom jeg da i gang.

Morten, Venice

6 kommentarer

  1. […] mere om Venice og blogprojektet her — Venice – Blogprojekt #01.  Jannick Blaksmark artikel om promotion af musik vha. social media […]

  2. Den citerede definition på blogging, er i mine øjne noget forældet. Blog indlæg kan sagtens være lange!

    Når det så er sagt, vil jeg glæde mig til at læse med her. Det er jo ikke fordi vi “fans” har været overbebyrdet med Venice-nyheder gennem de sidste par år…

    Tillykke med bloggen, og den kommende udgivelse. I har en sikker køber i mig!

  3. Hej Venice/Morten! Tillykke med jeres blogg, det er super at kunne følge jer fra denne vinkel!
    Glæder mig til at se jer live til april:)!!!!

    klem..!!

  4. Tak for interessen fra jer alle. Det er super fedt! Bliv ved med at komme. Kom, kom kom… Og Michael, vi lover du nok skal få masser af Venicenyheder fra nu af 🙂

  5. […] Blogposts af Morten: Interview med Morten Kistrup Glam rock uden glam! Organisk post-britpop Venice uden for pressemeddelelsen […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Skriv et svar

